Zriaďovateľ:
Obec Tarnov
Tarnov 6, 086 01 Rokytov
Mlynaričová Jana – riaditeľka
Brehová Mária – učiteľka
Knapová Mária – upratovačka, školníčka na 60%
Paľuvová Silvia – kuchárka
Ing. Gaľanová Anna – vedúca školskej jedálne na 40%
Adresa: MŠ Tarnov 6, 086 01
e-mail: mstarnov@gmail.com
Charakteristika MŠ
Naša MŠ „CHROBÁČIKOVO„, je jednotriedná s počtom detí 18 v školskom roku 2021/2022.
Sídlime v budove Obecného úradu.
Cez vstupnú chodbu prejdete do šatne, spálne, umývarne, triedy, LEGOherne a na poschodie do jedálne a kuchyne.
História MŠ sa píše od roku 1964. Zriaďovateľom jednotriednej materskej školy je obec Tarnov.
Kapacita MŠ je daná zákonom 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelaní (školský zákon).
Prevádzka materskej školy je celodenná pre deti od 3 do 6 rokov.
Úsilie kolektívu MŠ o získanie dôvery rodičov v obci a širokej verejnosti bolo ocenené úspechom, čoho dôkazom je aj veľký záujem o našu MŠ aj zo strany rodičov okolitých obcí.
Priestory MŠ sú umiestnené v neúčelovej budove obecného úradu na dvoch podlažiach, teda sme v centre diania obce.
Vybavenie interiéru zodpovedá výchovno- vzdelávacím potrebám školy, každoročne sa dopĺňa a obnovuje.
Areál MŠ tvorí vlastný dvor s množstvom zelene a stromov, ktorý je vybavený telovýchovným zariadením pre sezónne činnosti. V susedstve sú ovocné záhrady, polia s výhľadom na pohoria Čergov a Busov a pri sútoku riek Sveržovka a Topľa. V ŠkVP, na základe materiálnych podmienok, umiestnenia budovy v centra obce i blízkosti prírodných lokalít, ako aj požiadaviek rodičov a rešpektovania osobitosti detí predškolského veku sa budeme bližšie profilovať v týchto oblastiach:
Enviromentálne zameranie školy, ktoré je obohatené o ekologické prvky a bádateľské aktivity s cieľom vytvárať zodpovedný postoj dieťaťa k životnému prostrediu a aktívnej ochrany našej zeme. Škola sa zameriava na plnenie úloh enviromentálnej výchovy na stimulovanie základov enviromentálneho vedomia, cítenia a konania. Súčasťou toho sú aj rôzne ekoaktivity a ekohry a každodenný styk s prírodou.
Zameranie na poznávanie kultúrneho dedičstva nášho regiónu obce a historických pamiatok nášho mesta s možnosťou návštevy jeho historických pamiatok. Ľudia v Tarnove si stále uchovávajú svoje ľudové tradície, v čom budeme aj s najmenšími obyvateľmi pokračovať, preto aj náš ŠkVP „Dieťa a svet s chrobáčikmi“ je orientovaný týmto smerom a budeme bližšie profilovať v týchto oblastiach.
VLASTNÉ CIELE A POSLANIE VÝCHOVY A VZDELÁVANIA
Poslaním výchovy a vzdelávania je rešpektovať právo dieťaťa na šťastné detstvo, umožniť dieťaťu pozitívne emocionálne prežívanie.
Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno- motorickú, kognitívnu a citovo- sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti.
Ďalšie ciele:
- Rozvíjať osobnosť dieťaťa s ohľadom na jeho nadanie, potreby, záujmy a schopnosti v úzkej spolupráci s rodinou
- Pripravovať dieťa na vstup do ZŠ získaním pocitu istoty, sebadôvery, rozvojom jeho intelektu, jazyka a emocionálnej stránky s dôrazom na prípravu detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou
- Podporovať duševnú a telesnú pohodu dieťaťa rešpektovaním jeho individuality, špecifických potrieb a ponúkaním možnosti slobodnej voľby
- Podporovať u detí rozvoj tvorivosti, kreativity, sebavyjadrenia, vlastnej fantázie, uplatnením pozitívneho hodnotenia
- Viesť deti k zdravému životnému štýlu, rozvíjať u nich pohybové zručnosti a telesnú zdatnosť
- Vytvárať základy pre zodpovedný prístup dieťaťa k prírodnému a spoločenskému prostrediu, rozvíjať enviromentálne cítenie
- Utvárať pozitívny vzťah k rodnej obci, k rodnému mestu, poznávať, navštevovať jeho významné miesta a kultúrno- historické pamiatky
- Podporovať elementárne počítačové zručnosti, ale aj rozvoj kritického a tvorivého myslenia s programom elementárnej počítačovej gramotnosti Poznávajme a objavujme svet s počítačom
- Podporovať sociálno- emocionálny, psychomotorický, kognitívny rozvoj detí od 3 rokov v učebni Lego- dacta a Lego- duplo
a udržiavaním ľudových tradícií S piesňou a tancom je vždy veselo
Školský vzdelávací program je zameraný na rozvoj všetkých oblastí vývinu dieťaťa a ponúka také obsahové celky a témy, ktoré oboznamujú deti s realitou. Deťom pri tom budú pomáhať kamaráti z Chrobáčikova:
Cvrček Hudobníček, Húsenička Divadelníčka, Meduškina čarovná ceruzka, Lúčny koník, s ktorým budú cvičiť,
Majster Tesárik a nápady z jeho dielne, Janko Trúdik, s ktorým sa budú učiť, čo sa patrí a čo nie.
Renčková Viera – predseda /delegovaná obcou/
Brehová Mária – člen /pedagogický pracovník/
Paľuvová Silvia – člen /nepedagogický pracovník/
Renčková Simona – člen /zástupca rodičov/
Mgr. Hajmacherová Ivana – člen / zástupca rodičov/
Čo nás čaká v júni 2022
1.6. /streda/ Medzinárodný deň detí
-Deň plný zábavy, hier a prekvapení
-Deň s mojou hračkou
-Maľovanie putovných kameňov
-Jazdy na kolobežkách, odrážadlách, bicykloch
-Divadielko
-Diskotéka
-Darčeky
3.6. /piatok/ Fotenie o 10:00 v zasadačke OÚ
-fotograf Milan Skurka
SADA: 7€ obsahuje: 1x spoločné foto, 1x foto 10×15, 4x malé foto, magnetka
-podľa záujmu sa dajú fotky doobjednať
17.6. /piatok/ Rodinná opekačka pri príležitosti dňa otcov a rodiny
-od 16.00 na kopanine
-v réžii rodičov
20.6. /pondelok/ Výberové konanie na funkciu riaditeľky MŠ
24.6. /piatok/ Výlet rodín
Kam: do Bardejova
Zraz: 9.00 hod. na parkovisku pod Kalváriou- Krátky rad
Program: – návšteva poľsko-slovenského domu
- prírodovedné múzeum
- obed- PIZZA piknik v tráve
- bardejovské fontány
- dopravné ihrisko
- detské ihrisko
- čokoládovňa
- bannery okolo Tople –história Bardejova
25.6. /sobota/ Juniáles – v réžii OÚ a kultúrno-športovej komisie /bude plagát/
29.6. /streda/ Rozlúčka predškolákov s MŠ
– o 14.30 spoločný slávnostný olovrant
– o 15.00 prosíme rodičov, aby vybrali mladšie detičky z MŠ
– o 15:30 slávnostná rozlúčka predškolákov v sále za prítomnosti členov rodín
30.6. /štvrtok/ Koniec školského roka 2021/2022
– prevádzka MŠ je celodenná
Psychická príprava dieťaťa na vstup do MŠ- základ jednoduchšej adaptácie
Odporúčame rodičom dieťa na nástup do MŠ pomaly pripravovať – vzbudiť
v ňom záujem o pozitívny postoj rozprávaním….. Je tiež dobré, ak dieťa príde
s rodičom škôlku navštíviť krátko pred nástupom.
Dobré rady:
1.Rozprávajte sa o škôlke! –Čo všetko ho v škôlke čaká, čo všetko sa naučí a zažije, nájde si kamarátov, s ktorými sa bude hrať, stane sa z neho veľký škôlkár…..
2.Naučte dieťa na popoludňajší odpočinok! –Nemusí spať. Stačí, ak si vytvorí návyk, že poobede sa prezlečie a oddýchne pri rozprávke. Aspoň na krátku chvíľu.
3.Vysvetľujte! –Že každý má v živote určité povinnosti a jeho „povinnosťou“ je
naučiť sa veľa nových vecí a hrať sa…. Že sa musí dodržať istá postupnosť od MŠ, cez ZŠ, až po dospelosť.
4.Dodržujte pravidelnosť! –Dieťa ba malo prichádzať i odchádzať v určitý stabilný čas –najskôr musí pochopiť, že vy sa pre neho vždy načas vrátite, aby
Sa cítilo bezpečne a mohlo si čas škôlky užívať a netŕpnuť, kedy prídete…
5.Nesľubujte, čo nemôžete splniť! A vždy splňte, čo sľúbite –dobré aj zlé!
-Dieťa má vynikajúcu pamäť a výborne si pamätá všetky vaše sľuby i hrozby.
Dôslednosť a rozvaha vám zaručia, že dieťa vás bude rešpektovať, pretože vie, že je na vaše slovo spoľahnutie…..
6.Vytvorte si rituály! –Pri príchode si vytvorte určitú stabilnú formu rozlúčky (napr. nakreslite sebe a dieťaťu na ruku rovnakú značku….), alebo mu dajte dennú úlohu (napr. nech vám niečo pekné nakreslí….) V každom prípade je lepšie, keď rozlúčka netrvá dlho, lebo dieťa zneistie…..
7.Požiadajte o pomoc učiteľa! –Ak máte s dieťaťom ráno problém a nechce sa os vás „odtrhnúť,“ alebo pri akomkoľvek inom probléme, požiadajte o pomoc učiteľku.
Je dobré, keď pri adaptácii učiteľ a rodič spolupracujú a „ťahajú za jeden koniec.“ Skúsený učiteľ vám môže v mnohom pomôcť.
A čo je isté z dlhoročnej praxe a skúseností? Že postupná adaptácia je pre deti to najlepšie. Prirodzeným predlžovaním dĺžky pobytu v MŠ sa dieťa ľahko adaptuje a bude z neho veľký škôlkar.